Klachtenprocedure
Iedereen heeft recht op goede zorg en wij zullen altijd ons uiterste best doen om die te leveren. Toch kan het gebeuren dat er iets mis gaat en dat u niet tevreden bent. Mocht u om welke reden dan ook een klacht hebben, wilt u deze dan met ons bespreken? Misschien lukt het om uw probleem samen op te lossen. Uw klacht kunnen wij gebruiken om onze zorg te verbeteren!
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van SKGE. De klachtenfunctionaris kiest geen partij, maar helpt u en de huisartspraktijk om samen tot een oplossing te komen. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U mag ook iemand anders een klacht namens u laten indienen. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE.
Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)
Adres: Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven
Tel: 088-0229100
Website: www.skge.nl
Als u er met uw huisarts en bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Uw klacht wordt daarmee een geschil en u begint een officiële juridische procedure, waarvoor u griffierechten betaalt. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist), één of twee leden namens de Patiënten Federatie en één of twee leden namens de huisartsen. De geschillencommissie is dus precies in evenwicht. Uw contact verloopt via een ambtelijk secretaris, die ook de commissie bijstaat. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op www.skge.nl.